torsdag den 3. februar 2011

Lad det regne

Små kaskader af vand,
kysser mig,
på kinden, på håret, på munden blidt

Dråber strømmer videre ned ad halsen.
Som vildfarne tårer.
Bag en lukket dør.

Jeg blinker og mærker,
Regnen mod min hud,
skaber kuldegysninger.

Det regner nu heftigere.
Mere vildt, mere brutalt.
Jeg ler stille for mig selv.

Jeg nyder at mærke,
Håret blive vådt.
I takt med regnens trommen.

Jeg nyder, at mine fødder,
Krummer sig, I de små vandpytter 
skabt af regnens brutalitet.

I mit stille sind,
Smiler jeg af lykke, tager tilløb
til en dans med regnens sagte toner.

Rundt svinger jeg,
Intimt og hemmelighedsfuldt,
Fortroligt med dråberne på min hud.

Jeg ligger mig på den bare jord.
Euforisk som havde jeg danset,
Med en elskende.

Mit hjerte pumper.
Blodet rundt i mine årer.
Jeg kan mærke at jeg lever. 


Ingen kommentarer:

Send en kommentar