mandag den 25. februar 2013

Egoistiske individ

Du har en forkert opfattelse af adiafora og tror at penge og magt definerer din menneskelige lykke.
Du er alt andet end en altruist, men mere en egoistisk negativist. En relation til dig er cyklisk planlagt og vil til alle tider ende med svigt.
Du kan ikke se tingene holistisk og vi vil aldrig opnå den platoniske kærlighed, jeg drømmer om, dit fallistisk optagede individ. Vis mig dog lidt humanisme, i stedet for denne kolde ufølsomme kynisme. Jeg kan dog ikke opnå individualisme, så længe jeg har affinitet til dig.
Jeg kan ikke handle rationelt. Kan ikke tænke klart. Jeg må tilkendegive at din charme har skabt en kædereaktion i mit hjerte.
Du er tilbeder af materialismen, rationalismen og ser dig selv som overmenneske. Dog føler jeg et behov for at forme dig. Ændre dig. Elske dig.

Jeg må indse: Ex nihilo nihil fit.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar